زلال گویی

مذهبئ.عاطفئ

زلال گویی

مذهبئ.عاطفئ

مرحوم آیت‌الله مهندسی می‌گفت:....

مرحوم آیت‌الله مهندسی می‌گفت: بنده معتقد هستم جوانان مبتذل نداریم، نگاه من به جوانان بسیار مثبت است و البته این مسئله را نه به خاطر خوش آمد جوانان بگویم. به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی رادیو معارف، مرحوم آیت‌الله محمد‌مهدی مهندسی با حضور در برنامه بوستان رادیو معارف به سؤالات خبرنگار این رادیو پاسخ داد که این گفت‌و‌گو در زمان حیاتش منتشر نشد، این گفت‌وگو به این شرح است: *چگونه وارد حوزه علمیه شدید؟ - بعد از تحصیلات دبیرستان در شهرستان آباده شیراز تصمیم بر ادامه تحصیل در دانشگاه داشتم و اصلا فکر طلبگی در من نبود برای آمادگی کنکور مصمم شدم به تهران بیایم، درآن موقع مرکز خوارزمی شماره یک از معروف‌ترین و معتبرترین مراکز آمادگی کنکور بود آن موقع شهریه به صورت ماهانه دریافت می‌شد، من شهریه ماه اول را پرداخت کردم و مشغول به تحصیل در رشته ریاضی شدم بعد از گذشت یک ماه، ماه رمضان بود که به آباده برگشتم و بعد از سپری شدن ماه رمضان تمایل به تحصیل در علوم دینی و طلبگی در خود احساس کردم. هیچ مشوقی هم نداشتم و هرچه بنده فکر می‌کنم که چه عاملی به‌صورت ظاهر در آن زمان طاغوت موجب شد که به حوزه علاقه‌مند شوم ریشه علاقه‌‌ام را پیدا نمیکنم، بلکه به عکس در آن زمان موانع بسیار زیادی سر راه ما بود. من این طلبگی را لطف و عنایت خدا می‌دانم. بدون هیچ مشوقی، بدون هیچ پیشنهادی و بدون اینکه کسی حتی به اندازه یک جمله بگوید که برو دنبال طلبگی و یا اینکه فضای شهر ما فضای روحانیت باشد، حوزه‌های علمیه داشته باشد یا با کسانی که رفیق روحانی یا طلبه داشته یا در فامیل یا بستگان روحانی داشته باشیم؛ هیچ کدام از این عوامل نبود. اما عنایت الهی بود و البته مخالفت‌های بسیار زیادی انجام می‌گرفت؛ از نزدیکان گرفته تا دوست، رفیق و همشهری و هرکس که از راه می‌رسید نصیحت می‌کرد که این کار را نکن، اگر با نصیحت نمی‌شد با متلک می‌خواستند من از این تصمیم منصرف کنند. بالاخره با عنایت خدا وارد نظام فکری حوزوی شدم. مانع سربازی سر راه ما واقع شد و مجبور شدم باز دو سال سربازی را پشت سر بگذارم و با فاصله‌های که افتاد در اواخر سال ۱۳۵۳ وارد حوزه علمیه قم شدم و تقریبا از اوایل ۱۳۵۴ درس و بحث رسمی طلبگی من آغاز شد و تا اکنون ادامه دارد. * آیا برای ورود به حوزه علمیه با کسی مشورت کردید؟ ادامه مطلب ...