زلال گویی

مذهبئ.عاطفئ

زلال گویی

مذهبئ.عاطفئ

احادیثی درمورداماممهدی(عجل الله فرجه شریف)

یا مهدی ادرکنی

عن یمان التمار قال: کنا عند ابی عبدالله ـ علیه السّلام ـ جلوساً فقال لنا: انَّ لِصاحِبِ هذا الامر غیبهٌ المتمسک فیها بدینه کا لخارط للقتاد. ـ «اصول کافی، ج 1، ص 335»


*مام صادق ـ علیه السّلام ـ فرمود: همانا برای صاحب الامر غیبتی است (پس) کسی در دوران او دین خود را حفظ کند مانند کسی است که خار مغیلان را با دست بتراشد.


*عن زاره قال: سمعت ابا عبدالله ـ علیه السّلام ـ .... اذا ادرکتَ هذا الزمان فادع بهذا الدعاء اللهمَّ عَرِّفنی نفسَکَ فانَّک اِن لم تُعرِّفْنی نفسَک لم اعرِف نَبیَّکَ، اللهمَّ عرَّفْنی ... ـ «اصول کافی، ج 1، ص 337»
 

*امام صادق ـ علیه السّلام ـ فرمودند: ... هر گاه زمان غیبت را درک کردی و در آن زمان قرار گرفتی پس این دعا را بخوان: خداوندا شناخت خودت را به من عطا کن چرا که اگر تو خود را، به من نشناسانی، نبیت را نخواهم شناخت، خداوندا رسولت را به من بشناسان چرا که اگر شناخت رسولت را به من عطا نکنی حجت تو (که امام زمان است) را نخواهم شناخت، خداوندا حجتت را به من بشناسان چرا که اگر شناخت او را به من ندهی از دینم گمراه می شوم.


* سمعت ابا جعفر ـ علیه السّلام ـ یحدث: اذا قام القائم عرض الایمان علی کل ناصب فان دخل فیه بحقیقهٍ و الا ضُرِبَ عُنُقُهُ او یُؤَدِی الجزیهَ کما یؤدیها الیوم اهل الجزیه. ـ «روضه کافی، ص 227»
 

امام باقر ـ علیه السّلام ـ فرمودند: زمانی که قائم ـ علیه السّلام ـ قیام کند ایمان را بر هر بت پرستی عرضه می‏کند، پس اگر واقعاً ایمان آورد او را رها می کند و اگر ایمان حقیقی نیاورد یا گردن او را می زند و یا او را مجبور به پرداخت جزیه می کند چنانکه اهل ذمه امروز جزیه می دهند.


* سمعت ابا عبدالله ـ علیه السّلام ـ یقول: ان قائمنا اذا قام مد الله عزوجل لشیعتنا فی اسماعهم و ابصارهم حتی لا یکون بینهم و بین القائم برید، یکلمهم فیسمعون و ینظرون الیه و هو فی مکانه. ـ «روضه کافی، ص 241»
 

امام صادق ـ علیه السّلام ـ فرمودند: وقتی قائم ما ـ علیه السّلام ـ قیام کند خداوند چشمان و گوشهای شیعیان ما را تیز می کند بگونه ای که میان قائم و شیعیانش پیکی نیست، او صحبت می کند و آنها می شنوند و او را می‏بینند در حالی که در جای خود می باشد.


** بدر بن الخلیل الازدی قال: کنت جالساً عند ابی جعفر ـ علیه السّلام ـ فقال: آیتان تکونان .... ـ «روضه کافی، ص 212، حدیث 258»
 

امام باقر ـ علیه السّلام ـ فرمودند: قبل از قیام قائم ـ علیه السّلام ـ دو علامت ظاهر می شود که از زمان فرود آمدن حضرت آدم ـ علیه السّلام ـ به زمین (تا آن روز) رخ نداده است. 1. خورشید در نیمه ماه رمضان می گیرد و ماه در آخر ماه رمضان می گیرد. در این هنگام شخصی گفت: ای فرزند، رسول خدا کسوف در آخر ماه و خسوف در نیمه ماه است. حضرت فرمود: آنچه را گفتی می دانم لکن این دو نشانه هایی (بی‏سابقه‏اند و) از زمان حبوط آدم ـ علیه السّلام ـ (تا آن زمان) رخ نداده است.


**. قال ابو جعفر ـ علیه السّلام ـ: اذا رایت الفاقه و الحاجه قد کثرت و انکر الناس بعضهم بعضاً فعند ذلک فانتظر امر الله عزوجل .... ـ «روضه کافی، ص 221، ص 276»
 

امام باقر ـ علیه السّلام ـ فرمودند: هر گاه دیدی فقر و نیازمندی زیاد شد و مردم یکدیگر را نمی شناختند در آن هنگام منتظر امر الهی (یعنی ظهور، ولی عصر عجل اله فرجه) باش. به حضرت عرضه داشتم: جانم بفدای شما فقر و نیازمندی را فهمیدم، اما اینکه فرمود: مردم یکدیگر را نمی شناسند یعنی چه؟ حضرت فرمود: شخصی از شما بنزد برادر دینی اش می رود و نیاز خود را مطرح می کند و از او استمداد می طلبد پس آن شخص به گونه ای به او می نگرد و به صورتی با او سخن می گوید که قبل از آن آنگونه با او برخورد نمی کرد.


**. لما صالح الحسن بن علی ـ علیه السّلام ـ معویه بن ابی سفیان .... قال: اما علمتم انه مامنا الا ویقع فی عنقه بیعه لطاغیه امام زمانه الا القائم الذی یصلی روح الله ـ علیه السّلام ـ خلفه. ـ «منتخب الاثر، ص 263»
 

زمانی که امام حسن مجتبی با معاویه صلح کرد خطبه ای خواندند و فرمودند: آیا نمی دانید هیچ کس از ما ائمه نیست جز اینکه بیعت با حاکم ستمگر زمانش بر گردن او می رود و مجبور به بیعت می شود بجز قائم همان کسی که عیسی بن مریم روح الله پشت سرش نماز می خواند.


**عن امیرالمؤمنین ـ علیه السّلام ـ قال: الا و انَّ من ادرکها منا یسری فیها بسراج منیر و یحذو فیها علی مثال الصالحین. ـ«نهج البلاغه، خ 150»
 

امام علی ـ علیه السّلام ـ فرمودند: بدانید که همانا آن کسی که از ما (مهدی عجل آله فرجه) فتنه های آینده را دریابد، با چراغی روشن در آن گام می نهد (یعنی، خود دچار فتنه می شود و دیگران او را فتنه نمی شمارند) و بر سیره و روش صالحان رفتار می کند.


**. عن سلمان الفارسی قال: قال رسول الله ـ صلّی الله علیه و آله ـ: الائمه بعدی اثنا عشر، عدد شهور الحول و منا مهدی هذه الامه له هیبهُ موسی و بهاءُ عیسی و حکمُ داودَ و صبوُ ایوب. ـ «منتخب الاثر، ص 26»
 

پیامبر اکرم ـ صلّی الله علیه و آله ـ : فرمودند: ائمه بعد از من 12 نفرند؛ به تعداد ماه های سال و مهدی این امت از ما است، هیبتی موسی گونه دارد و به زیبایی مانند عیسی است و در حکم مانند داود و صبری ایوب وار دارد.


**عن ابی جعفر ـ علیه السّلام ـ: ان الله تبارک و تعالی حیث خلق الخلق ... اخذ المیثاق علی اولی العزم اننی ربکم و محمد رسولی و علی امیرالمؤمنین و اوصیاه من بعده ولاه امری و خزان علمی و انّ المهدی .... ـ «اصول کافی، ج2، ص 8»


امام باقر ـ علیه السّلام ـ فرمودند: خداوند تبارک و تعالی زمانی که مخلوفات را آفرید .... از پیامبران اولی العزم پیمان گرفت که من پروردگار شمایم و محمد فرستاده من است و علی و جانشین بعد از او والیان امر و مخزن علم من هستند (یعنی رهبری علمی و سیاسی بدست آنهاست.) و همانا به وسیله مهدی دینم را یاری می کنم و حکومتم را بر پا می سازم و از دشمنانم انتقام می گیرم و بوسیله او همه را به بندگی خود می کشانم خواه از روی اطاعت باشد و خواه از روی اکراه.


** عن النبی ـ صلّی الله علیه و آله ـ قال: یخرج المهدی من ولدی یصلح الله تعالی امره فی لیله فیملأ الارض عدلاً کما ملئت جوراً. ـ «الصراط المستقیم، ج 2، ص 122»
 

پیامبر اکرم ـ صلّی الله علیه و آله ـ فرمودند: مهدی که از فرزندان من است قیام می کند در حالی که خداوند یک شبه امر قیام او را اصلاح می کند پس زمین را همانگونه که پر از ظلم و ستم شده پر از عدل و داد می کند.


**. عن امیرالمؤمنین ـ علیه السّلام ـ (فی وصایاه لابنه الحسن ـ علیه السّلام ـ): ثم تقدم یا ابا محمد و صلِّ علیَّ یا بنی یا حسن و کبّر علیَّ سبعاً و اعلم انه لا یحل ذلک لاحدٍ الا علی رجلٍ یخرج فی آخر الزمان اسمه القائم المهدی من ولد اخیک الحسین یقیم اعوجاج الحق. ـ «مستدرک الوسائل، ج 2، ص 268»
 

امام علی ـ علیه السّلام ـ فرمودند: پس ای ابا محمد بعد از من تو جانشین شو و ای فرزندم ای حسن بر من نماز بخوان و بر من هفت تکبیر بگو، و بدان حقیقت تکبیر بر کسی جایز نیست مگر بر مردی که در آخر الزمان می آید نام او قائم مهدی است که از فرزندان برادرت حسین است و راه حق را که کج شده راست می گرداند.


** عن النبی ـ صلّی الله علیه و آله ـ قال: انت ابو الائمه الاحدی عشره من صلبکَ مطهرون معصومون و منهم المهدی. ـ «الصراط المستقیم، ج 2، ص 126»
 

پیامبر اکرم ـ صلّی الله علیه و آله ـ فرمودند: (ای علی) تو پدر یازده امام که از صلب تو هستند می باشی امامانی پاک و معصوم و مهدی از آنهاست.


** عن النبی ـ صلّی الله علیه و آله ـ: الائمهُ من بعدی اثنا عشر اولهم انت یا علی و آخرهم القائم المهدی یفتح لله علی یده مشارق الارض و مغاربها. ـ «الصراط المستقیم، ج 2، ص 126»
 

پیامبر اکرم ـ صلّی الله علیه و آله ـ فرمودند: ائمه بعد از من 12 نفرند اولشان تویی ای علی و آخرینشان مهدی قائم است، خداوند بدست او شرق و غرب را فتح می کند.


**قال ابو جعفر ـ علیه السّلام ـ: انّ القائم اذا قام بمکه و اراد ان یتوجه الی الکوفه نادی منادیهِ الا لا یحملْ احدٌ منکم ...
 

امام باقر ـ علیه السّلام ـ فرمودند: همانا قائم ـ علیه السّلام ـ زمانی که در مکه قیام کرد خواست به سوی کوفه حرکت کند که منادیش ندا می دهد. «آگاه باشید هیچ کس از شما نه غذا و نه نوشیدنی حمل نکند» و حضرت سنگ موسی بن عمران را همراه خود دارند و آن بار شتری است پس در هیچ جای فرود نمی آیند مگر اینکه چشمه ای از آن می جوشد پس هر کس گرسنه باشد سیر آب می شود و این توشه آنها تا نجف است.


**. عن ابی عبدالله ـ علیه السّلام ـ قال: سَنَهُ الفَتحِ ینشَقُّ الفرات حتی یدخل الکوفه و ازقتها. ـ «اثبات الهداه، ج7، ص419»
امام صادق ـ علیه السّلام ـ فرمودند: سالی که فرج حاصل می شود (و مهدی قیام می کند) فرات طغیان می کند به گونه ای که آب وارد کوفه می شود و آنرا کوچک می کند.


** عن ابی عبدالله ـ علیه السّلام ـ قال: السفیانی من المحتوم و خروجه فی رجب. ـ «اثبات الهداه، ج 7، ص 340»
امام صادق ـ علیه السّلام ـ فرمودند: خروج سفیانی از امور حتمی است و قیامش در ماه رجب است.
 

 

تهیه و تنظیم از  منتظر ظهور


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد