زلال گویی

مذهبئ.عاطفئ

زلال گویی

مذهبئ.عاطفئ

راز تندرستی از دیدگاه اسلام

رازهای زندگی

 

 

نوشته: آرش روشن (عضو هیئت مدیره کانون طب سنتی ایران)

 

قسمت اول:

 

سلام

 

صاف میرم سراغ اصل مطلب:

 

خبر دارید که شما رفقا که مال دهه 50 به اینور هستید میانگین عمرتون 55 ساله؟!! نه....؟ میخندی.....؟ شوخی میکنم؟ این ادعا عین آب خوردن اثبات شده است! به نمودار عمر افراد از 80 سال به اینور و میانگین عمر طبیعی آدمها دقت کنید تا حساب کار دستتون بیاد!توی این ایمیل ها حقایق و رازهای این قضیه رو براتون میگم تا بفهمی کجای کاریم!من اون چیزی را که مبنای واقعی داره براتون میگم ..میخواد خوشت بیاد میخواد بدت بیاد! درسته..حقیقت تلخه عزیز!

 

اولین عامل باعث این فاجعه در کاهش طول عمر ما شده!

طرز تفکر ما نسبت به خورد و خوراک و زندگیمون ! همین!

 

1- اولین نکته: یادتون باشه تا سن 35 سالگی جسم رشد میکنه و از 35 سالگی به بعد روح!  واسه همین پیامبر اکرم توی 40 سالگی مبعوث شد. پس این حق طبیعی من و توست که عمر کامل داشته باشیم....زمانی میتونیم مدعی عمر کامل باشیم که وقتی جسد مبارک بنده و جنابعالی رو توی قبر میگذارند فقط پوست و استخوان به جسم باشه نه گوشت! در غیر اینصورت یا خودمون یا یکی دیگه باعث مردن ما شده...و عمر طبیعی ننموده ائیم.

 

داستان هومفر یهودی رو که میدونید؟رفت توی جلسه گفت: برای از بین بردن مسیحیت در انگلیس کافیه آب شرب منچستر در انگلیس رو از یک مخزن تامین کنیم و لوله کشی کنیم توی خونه ها! بعد به عنوان ضد عفونی کننده و پاک کنندهء آب... فلوراید و کلر میریزیم توی مخزن  و اینطوری طی چند سال عمر این آدمها را کم میکنیم و بعد کسی هم یقه ما رو نمیگیره

حالا شده حکایت ما! 

دستور اول: قبل از مصرف و خوردن آب! آن را حتما "بجوشانید  و بعد آن را پس از خنک کردن صرف نمائید

دلیلش هم اینه که طبق دستور طب سنتی و تجویز حضرت امام رضا(ع) وقتی آب را میجوشانیم باعث سبک شدن آب میشویم و به همین جهت وقتی آب وارد بافت بدن میشود به راحتی از بافت بدن خارج میشود و مواد و مشتقات محلول در آب (مخصوصا" کلر و فلوراید) در بافت نمیماند و چربی و وزن بدن بصورت متناسب ظرف یک ماه در بدن تقسیم شده و عامل تناسب اندام شما میشود

 (آی خانما گوش کنید ..اولین راز تناسب اندام بود..اینطوری چاق خوش هیکل میشید)

 

پس یادتون باشه هیچوقت آب را همینطوری دیمی ننوشید..محتویات و مشتقات شیمیائی آب که برای تصفیه وارد آن شده به طرز وحشتناکی سیستم خون رسانی و بافت بدن و کلیه شما را مختل میکنه.

دستور دوم: کی گفته وقتی زیاد آب مینوشیم باعث سلامتی بدن و پوست و مو میشیم؟ تا زمانی که تشنه نشدید آب ننوشید

جدیدا" رسم شده توی رسانه ها و مجلات دائم از نوشیدن آب زیاد برای سالم ماندن پوست صورت و سلامتی بدن دم میزنند.هی مینویسند روزانه به زور هم شده 8 لیوان آب بخورید.(هر چند که بدن بصورت روزمره تا 6 لیوان آب را از شما درخواست میکند...ولی به هیچ عنوان به زور آب نخورید)

دلیلش هم اینه که کلیه ها روزی 180 لیتر آب را برای بدن تصفیه میکنند..وقتی شما حجم آب بدن را زیاد میکنید باعث فشار کار روی کلیه ها شده و عامل پیری زودرس بدن خواهد شد.

دستور سوم: آب را یک دفعه  ننوشید ...آب را طی سه جرعه بنوشید. چون با نوشیدن یکدفعه آب (هورت هورت ...) عامل درد زود هنگام کبد خواهید بود.(تجویز امام صادق (ع))

این طریقه نوشیدن آب باعث میشه آب با بهترین شرط  وارد بدن شده و به معده فرصت دریافت مناسب آب میدهیم.

دستور چهارم :‌سعی کنید آب را ایستاده بنوشید..(تجویز امام صادق(ع))

این 4 دستور را کاملا" به خاطر بسپارید

اینقدر حرف و گفتار زیاده که شاید تا آخر عمر لازم باشه براتون حرف بزنم...ولی بهتره گام به گام با هم بریم جلو تا تاثیر بهتری در روند بهبودی و رفع مشکلات و بیماری شما داشته باشیم.

اینها حرف من نیست! هفت هزار  سال قدمت و تجربه طب سنتی ایران و دستورات اسلام   است که ما ایرانی ها بانی و عامل سلامتی در دنیا بودیم.و الان متاسفانه خلاف آن در زندگی ما جریان پیدا کرده و داره باعث نابودی و کاهش طول عمر مامیشه....زندگی حق مسلم ماست.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

این ها از این طرف افتاده اند

نگاهی به وضعیت زنان در عربستان
گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


:: زنان عربستان

مسئله برابری حقوق زن و مرد در کشور "عربستان" یکی از مسائلی است که در سال های اخیر توجه رسانه‌ های بین المللی را به خود جلب کرده و باعث شده تا گزارش های زیادی از وضعیت زنان این کشور منتشر شود. بویژه با رشد دسترسی به اینترنت، اکنون زنان عربستانی دنیای متفاوت از جامعه بسته و سنتی خود مشاهده می‌کنند. همین مسئله باعث شده تا مسئله "حق رای" و "اعطای حق رانندگی" به یکی از چالش ‌های اساسی مسئله حقوق زنان در عربستان تبدیل شود. در سال جاری "کمیته حذف تبعیض علیه زنان سازمان ملل متحد" گزارشی را منتشر کرد.

در آن گزارش از دولت عربستان خواسته شده تا هرچه سریعتر به مسئله قیمومیت مردان در این کشور خاتمه دهد و در راه برابری حقوق زنان و مردان بکوشد. این در حالی است که عربستان در سال ۲۰۰۰ به معاهده بین المللی حذف تبعیض علیه زنان پیوسته و "سازمان ملل" برای بررسی وضعیت زنان در این کشور هر ساله نمایندگانی به این کشور می‌فرستد.

با این همه به نظر می رسد که زنان عربستانی با مشکلات بسیاری برای رفع تبعیض و حقوق برابر با مردان رو به رو هستند. چرا که جامعه عربستان همچنان یک نظام طایفه ‌ای و متکی به ثروتمندان و سرمایه ‌دارانی از جنس مذکر است. به همین دلیل تفاوت چندانی بین شهرهای "مدینه" و "مکه" با دیگر شهرهای عربستان نظیر "طائف"، "جده"، "ظهران" و "ریاض" مشاهده نمی‌شود و در همه این شهرها وضعیت حقوق زنان و برابری جنسیتی بر طبق گزارش سازمان ملل متحد در سطح نازلی قرار دارد.

:: سیاه، رنگی که زنان عربستانی با آن بزرگ می ‌شوند


زنان یکسره سیاه پوشند، درگرمای هوای عربستان از فرق سر تا انگشتان پا در چادرهایی سیاه رنگ پیچیده شده اند. چادرهای عربی یکسره و آستین دار است. بنابراین هنگامی که زن عرب این چادر را به تن می کند تنها چشمان سرمه کشیده اش از زیر چادر سیاه پیدا می ‌شود. تازه همان یک جفت چشم با سه نوع لایه روبنده پنهان می ‌شود. یک لایه از این روبنده، توری نازکی است. لایه بعدی پارچه نخی نازک است و لایه سوم پارچه ای ضخیم است. هر کدام از این لایه های روبنده در جایی کاربرد دارد.

در فروشگاه ‌ها زنانی را می ‌بینید که روبنده خود را بالا زده اند و مشغول خرید پارچه های زربافت توری هستند. در برخی فروشگاه ها نیز زنان با لایه سوم که ضخیم ‌ترین روبنده است، صورت خود را پنهان کرده اند و مشغول خرید لباس های کوتاه و بدن نما هستند. لباس های نازک و بدن ‌نما، دامن هایی کوتاه و براق که پنداری مورد پسند شوهرانشان است. بهترین تفریح زنان عربستانی پرسه زدن در فروشگاه های لباس و زیورآلات است که اغلب تا ساعت ده شب باز هستند. این فروشگاه‌ ها البته کیفیت‌ های مختلفی از منسوجات را عرض می ‌کنند.

فروشگاه ‌های ارزان قیمت که انواع فراوان پوشاک و وسایل مختلف در آن ها یافت می‌شوند به "مال" مشهور است و بیشتر ایرانیان طالب آن هستند. اما فروشگاه ‌هایی گرانقیمت نیز وجود دارند که بیشتر برندهای مشهور جهانی هستند و آخرین مدل از کیف، کفش، دامن و لباس های مهمانی را عرضه می‌کنند. در بیرون این فروشگاه ‌ها، آخرین مدل‌ از اتومبیل های روز جهان پارک شده و یک مرد درون آن نشسته و منتظر یک زن یا چند زنی است که برای خرید به فروشگاه رفته است. چرا که هیچ زنی اجازه ندارد به تنهایی برای خرید به بیرون منزل برود و حتماً باید یک پسر بالغ همراهشان باشد.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

به طور معمول خانواده ‌های متمول عرب برای زنان خود فردی فیلپینی یا پاکستانی را اجاره می ‌کنند که در خدمت خانم یا دختران منزل باشد و با او برای خرید و یا کارهای شخصی بیرون برود. البته مردان عربستانی اغلب علاقه چندانی به خرید همراه همسر یا اعضای مونث خانواده خود ندارد. اگر هم با زنان خود به فروشگاه بیایند، اجازه اظهار نظر به او نمی دهند و با زن در مورد خرید لباس صحبت نمی کنند.

حتی ممکن است پدرخانواده برای دخترش لباسی را در حضور مادر خانواده انتخاب و خریداری کند و در تمام زمان خرید، زن دخالتی در سلیقه همسرش نکند. مردان عربستانی گاهی با تعجب و گاهی با غیظ و اخم به مردان ایرانی در حال خرید نگاه می کنند. آنجا که پیرزن دهاتی ایرانی در حال چانه زدن با فروشنده است و همسر پیر او کنارش ایستاده و به پول های مچاله شده در دستانش نگاه می کند.

در بزرگ ترین فروشگاه های مدینه و مکه که حتی لباس های مارک دار جهانی عرضه می کنند، غیبت یک عنصر لازم برای هر فروشگاهی توی ذوق می زند. آیینه در فروشگاه ها دیده نمی ‏شود. فروشنده پاکستانی استفاده از آیینه را حرام می داند و می گوید که اگر فروشگاهی آیینه نصب کند با مجازات هایی سخت از سوی "وزارت امربه معروف و نهی از منکر" رو به رو خواهد شد. بدین ترتیب هیچ فروشگاهی جایی به نام "اتاق پرو" و یا "تعویض لباس" ندارد.

فرقی ندارد که کسی می خواهد شلوار بخرد یا یک لباس شب، باید لباس را بخرد و آن را در خانه بپوشد و در صورتی که اندازه نبود می تواند آن را پس بیاورد و پول خود را دریافت کند.

:: زنان در عربستان


در عین حال در سال های اخیر فرهنگ خوردن "فست فود" و تفریحات آخر هفته در عربستان رواج پیدا کرده است. مراکز خرید بسیاری ساخته شده ‌اند که در آن ها همراه فروشگاه های مختلف عطرفروشی، زیورآلات و منسوجات، رستوران های "فست فود" نیز وجود دارد و ساندویچ ‌های مختلف را عرضه می ‌کنند. شب ‌های جمعه این مراکز مملو از خانواده ‌های پرجمعیت عرب می‌شود. یک مرد به همراه شش تا هفت کودک خردسال و چند خانم عرب که از پشت روبنده نمی ‌توان به درستی تشخصی داد که این ها زن‌ های او هستند یا دختران او؟

:: صدای خنده زنان نمی‌ آید

زن در جامعه عربستان حضور موثری ندارد. نه صدای حرف زدن زنان به گوش می رسد و نه صدای خنده آنان. در سال های اخیر اجازه استخدام زنان در مراکز مختلف از جمله مشاغل دولتی صادر شده اما هیچ یک از فروشنده های فروشگاه ها زن نیستند و کار کردن زنان در فروشگاه ‌ها که خصوصی محسوب می‌ شوند امری غیر قانونی است. حتی فروشگاه هایی که لباس زیر زنانه می‌ فروشند، نیز دارای فروشندگان مرد هستند. البته فروشندگان زن دوره گرد در اطراف "مسجدالنبی" و "مسجدالحرام" حضور دارند که به طور غیرقانونی به کار مشغولند، اما بیشتر آن ها عرب نیستند و زنان مهاجر آفریقایی هستند.

در عربستان به ندرت می ‌توان دختر و پسر عرب را دید که کنار هم راه می ‌روند و یا به مراکز خرید می‌روند. "مطاوا" یا پلیس مذهبی در همه جا حضور دارند و اگر دختر و پسری که نامحرم محسوب می‌شوند، قصد معاشرت با یکدیگر را داشته باشند به سختی مجازات می ‌شوند. حتی زوج های جوان که مشکل شرعی نیز ندارند، در مکان ‌های عمومی کمتر با یکدیگر حاضر می ‌شوند.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

در عربستان خانواده بدون فرزند و چندین زن معنی ندارد و در عرف رایج، خانواده‌ هنگامی شکل می ‌گیرد که از یک اتومبیل شاسی بلند یک مرد با عبای سفید عربی به همراه زنان سیاه پوش و بچه های کوچک خارج شوند. چنین تصویری شمای کلی یک جامعه سنتی عرب است.

:: در حسرت راندن اتومبیل
در عربستان زنان بر اساس فتوای مقامات مذهبی اجازه رانندگی ندارند. شماری از زنان این کشور در سال ۱۹۹۰‬ با نادیده گرفتن این ممنوعیت اقدام به رانندگی در سطح شهر "ریاض" کردند که بلافاصله توسط پلیس دستگیر شدند.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

در سال های اخیر زنان عربستان در نامه‌ای به پادشاه عربستان خواهان لغو این قانون شده‌اند. "وجیهه الهویدار" زن عربی که در شهر "ظهران" در شرق عربستان زندگی می کند، به مناسبت هشت مارس (روز جهانی زن) فیلم ویدیوی از رانندگی خود تهیه و در YouTube گذاشت، اقدام او با واکنش ‌های اعتراض آمیز مقامات مذهبی عربستان رو به ‌رو شد. نمایندگان مجلس عربستان نیز در طرحی خواستار اعطای حق رانندگی به زنان شده ‌اند، که البته جدیدا موافقت دولت عربستان جهت رانندگی زنان کسب شده که شرایط عجیبی جهت اخذ گواهینامه در آن ذکر شده است.

:: شرایط اخذ گواهینامه رانندگی زنان در عربستان


بالاخره و بعد از مدتها بحث و جدل، با رانندگی زنان در عربستان موافقت شد. بدینصورت که مجلس شورای عربستان با رعایت شرایط خاصی به زنان عربستانی این اجازه را داده است که این شرایط عبارتند از:

الف: شرائط عمومی

1. زن راننده حداقل 30 سال سن داشته باشد
2. ولی زن (شوهر یا پدرش) با رانندگی او رسما موافقت کنند
3. گرفتن گواهینامه از مرکز آموزش رانندگی مخصوص زنان
4. لباس زن راننده باید بدون هیچگونه زینت باشد
5. اجازه رانندگی زنان فقط شامل نواحی داخل شهر است و در بیرون شهر و حتی روستاها و حومه شهر اعتبار ندارد مگر اینکه یکی از محارم همراه او باشد
6. زنان تنها از روز شنبه تا چهارشنبه، و از ساعت 7 صبح تا 8 شب اجازه رانندگی دارند. روزهای پنج شنبه و جمعه از ساعت 12 ظهر تا 8 شب
7. زن راننده حتما باید همراه خود تلفن داشته باشد تا در مواقع ضروری استفاده کند
8. تماس با مرکز رانندگی زنان هنگام بروز هرگونه مشکل مزاحمت یا خرابی اتومبیل
9. پرداخت مبلغ مشخصی به مرکز رانندگی زنان جهت هزینه نعمیرات و گواهینامه

ب: دستورالعملهای اجرایی مسئولان

1. ایجاد بخش راهنمایی و رانندگی زنان ویژه رسیدگی به مزاحمتها و تعدی به رانندگان زن و پاسخ به تماسها
2. ایجاد یک خط تلفن رایگان برای تماسهای مربوطه
3. ایجاد مراکزی در داخل هر شهر برای بخش رانندگی زنان و با نظارت مقامات دینی
4. تاسیس شرکتهای متخصص برای خدمات مربوط و فرهنگ سازی برای زنان راننده
5. تمدید سالانه گواهینامه زنان و اخذ مبلغ معین برای هر سال
6. ماموران راهنمایی و رانندگی مطلقا حق صحبت با رانندگان زن را ندارند و در صورت بروز تخلف باید با مرکز رانندگی زنان تماس بگیرند تا آنها با راننده زن صحبت و احیانا برخورد کنند
7. برخورد شدید و تعقیب قانونی کسانی که این قوانین را جدی نگیرند. چرا که تمسخر این قوانین شوخی با امنیت نظام و هتک حرمت نوامیس است

ج:جرائم متخلفان


الف: عمومی :
1. کسانیکه به هر دلیل با راننده زن صحبت کنند به حبس حداقل یک ماه همراه با جریمه مالی محکوم خواهند شد
2. کسانی که سعی در تحریک زنان راننده و اذیت کردن آنها در هنگام رانندگی از قبیل خارج کردن از جاده و ... نمایند به حبس حداقل 12 ماه همراه با جریمه مالی محکوم خواهند شد
3. کسی که راه را بر رانندگان زن ببند به حبس به مدت یک روز همراه با جریمه مالی محکوم خواهند شد

ب: جرائم راننده : ( در صورت انجام هرگونه عمل مخالف با آداب و سنن و شرع از سوی رانندگان زن)
1. بار اول گواهینامه به مدت 6 ماه توقیف می شود و جریمه بین 500 تا 1000 ریال محکوم می گردد و همچنین تعهدی مبنی بر عدم تکرار تخلف از او اخذ خواهد شد
2. اطلاع رسمی به ولی زن از طریق هیات امر به معروف و نهی از منکر

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

یک روزبارانی

یک روز بارانی

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

غروب یک روز بارانی زنگ تلفن شرکت به صدا در آمد. زن گوشی را برداشت. آن طرف خط پرستار دخترش با ناراحتی خبر تب و لرز سارای کوچکش را به او داد.
زن تلفن را قطع کرد و با عجله به سمت پارکینگ دوید. ماشین را روشن کرد و نزدیک ترین داروخانه رفت تا داروهای دختر کوچکش را بگیرد. وقتی از داروخانه بیرون آمد، متوجه شد به خاطر عجله ای که داشت کلید را داخل ماشین جا گذاشته است.

زن پریشان با تلفن همراهش با خانه تماس گرفت. پرستار به او گفت که حال سارا هر لحظه بدتر می شود. او جریان کلید اتومبیل را برای پرستار گفت. پرستار به او گفت که سعی کند با سنجاق سر در اتومبیل را باز کند. زن سریع سنجاق سرش را باز کرد، نگاهی به در انداخت و با ناراحتی گفت: ولی من که بلد نیستم از این استفاده کنم.
هوا داشت کم کم تاریک می شد و بارش باران شدت گرفته بود. زن با وجود ناامیدی زانو زد و گفت: "خدایا کمکم کن". در همین لحظه مردی ژولیده با لباس های کهنه به سویش آمد. زن یک لحظه با دیدن قیافه ی مرد ترسید و با خودش گفت: خدای بزرگ من از تو کمک خواستم آنوقت این مرد ...!

زبان زن از ترس بند آمده بود. مرد به او نزدیک شد و گفت: خانم مشکلی پیش آمده؟
زن جواب داد: بله دخترم خیلی مریض است و من باید هر چه سریعتر به خانه برسم ولی کلید را داخل ماشین جا گذاشته ام و نمی توام در ماشین را باز کنم.
مرد از او پرسید آیا سنجاق سر همراه دارد؟
زن فوراً سنجاق سرش را به او داد و مرد در عرض چند ثانیه در اتومبیل را باز کرد.
زن بار دیگر زانو زد و با صدای بلند گفت: "خدایا متشکرم"

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

سپس رو به مرد کرد و گفت: آقا متشکرم، شما مرد شریفی هستید.
مرد سرش را برگرداند و گفت: "نه خانم، من مرد شریفی نیستم، من یک دزد اتومبیل بودم و همین امروز از زندان آزاد شده ام."
خدا برای زن یک کمک فرستاده بود، آن هم از نوع حرفه ای!
زن به پاس جبران مساعدت آن مرد ناشناس آدرس شرکتش را به مرد داد و از او خواست که فردای آن روز حتماً به دیدنش برود.
فردای آن روز وقتی مرد ژولیده وارد دفتر رئیس شد، فکرش را هم نمی کرد که روزی به عنوان راننده ی مخصوص در آن شرکت بزرگ استخدام شود.

عجب معلم سختگیری است این روزگار که اول امتحان میگیرد بعد درس میدهد ...
 

عوارض استفاده ازموادآرایشی

این روزها آرایش کردن بیش از گذشته میان زنان و دختران جوان رایج شده است. اگر در کشورهای غربی پیرزن های 70 سال به بالا، خود را با انواع ترفندها می خواهند زیبا و جوان نشان دهند، در کشور ما بسیاری از دختران نوجوان 14 سال به بالا، هر روز وقت زیادی از خود را روبروی آینه می گذرانند تا خوشگل شوند، غافل از این که پزشکان متخصص پوست نسبت به عوارض آرایش های غلط هشدار می دهند.

دکتر نسترن فرزان، متخصص پوست و مو در این باره می گوید: کرم پودرها، لاک ناخن، رژ لب، ریمل چشم و سایه ها در رنگ های متنوع از جمله مواد آرایشی هستند که مورد استفاده قرار می گیرند.
وی می افزاید: متاسفانه اغلب خانم ها بدون توجه به ویژگی های پوست خود از این مواد استفاده می کنند. مثلا کسی که پوست خشک دارد، به هیچ وجه نباید از کرم پودرهای خشک استفاده کند، در حالی که دارندگان پوست های چرب می توانند از این پودرها استفاده کنند.

او درباره استفاده از مواد آرایشی چرب کننده توضیح می دهد: بیشتر عوارض مواد آرایشی پوست، به مواد چرب مربوط می شود و در نهایت موجب بروز آکنه روی پوست خواهد شد. به گفته وی، مواد آرایشی چرب، منافذ پوست را می بندند و موجب بروز جوش های سرسیاه روی پوست می شوند. دختران جوان از مصرف مواد آرایشی بپرهیزند. این مواد به پیر شدن زودرس پوست آنها کمک می کند.

دکتر فرزان توصیه می کند، خانم ها پیش از استفاده از مواد آرایشی، آن را روی دست خود امتحان کنند و در صورت نداشتن حساسیت، از آن استفاده کنند. ضمن این که به گفته وی، مدت زمان استفاده از مواد آرایشی بین 6 ماه تا یک سال است. بنابراین باید به تاریخ تولید و مصرف این مواد توجه شود و از خرید مواد آرایشی گرانقیمت خودداری کرد، چون ممکن است در مدت زمان کوتاه مورد استفاده قرار نگیرند.

چند توصیه جدی :

:: اگر بخواهید پوست خود را به انواع مواد آرایشی عادت دهید، باید هر روز 2 ساعت جلوی آینه بایستید و دست کم 50 لایه متفاوت را روی پوست خود قرار دهید. پس از انجام این کار منصرف شوید.

::
از مواد آرایشی مختلف استفاده نکنید و سعی کنید برای استفاده از انواع کرم ها، با پزشک متخصص مشورت کنید.

::
تحت تاثیر تبلیغات مواد آرایشی قرار نگیرید. بسیاری از این تبلیغات دروغین هستند و ممکن است روی پوست شما تاثیر مخرب بگذارند.

::
لوازم آرایش خود را تمیز نگه دارید و پس از هر بار مصرف، برس آن ها را بشویید.

::
از لوازم آرایشی دیگران به هیچ وجه استفاده نکنید.

::
از دستفروش ها که مواد آرایشی و عطرهای تقلبی و تاریخ گذشته می فروشند، خرید نکنید.

::
توجه داشته باشید قسمت بیشتر شیشه عطرهایی که در کشور تولید و پُر می شوند، الکل است. بنابراین از پاشیدن آن روی پوست خود خودداری کنید.

::
دختران جوان از مصرف مواد آرایشی بپرهیزند. این مواد به پیر شدن زودرس پوست آنها کمک می کند.

منبع : روزنامه جام جم

.:: عوامل پیدایش جوش صورت و مداوای آن ::.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

جوش صورت به شکلهای گوناگونی بروز می کند. جوش ساده، عفونی، کورک، دانه های سرسیاه، دانه های سفید و دانه سرخ از اشکال متفاوت جوش هستند. یاد آور می شوم یبوست، کم خونی، ناراحتی های قاعدی و تغذیه نادرست از عوامل مهم بروز جوش زیاد هستند. بنابر این ویتامین های E ، D ، B ، A در درمان جوش تاثیر فراوانی دارند. مهمترین منابع این نوع ویتامین ها نیز سبزی، میوه ها، جگر و سبوس غلات است. همچنین باید گوشزد کنم که نگرانی و هیجان هم ممکن است موجب ایجاد جوش در صورت شود همچنین بی خوابی، کم خوابی و بد خوابی هم از این امر مستثنی نیستند.

:: پیاز و جوش صورت


دو سه عدد پیاز متوسط را پس از پوست کندن خرد کنید و در مقدار کمی آب بپزید، به طوری که پیاز کاملا پخته شود و آب در ته ظرف باقی نماند. پیاز پخته شده را درون یک تکه پارچه نخی نازک تمیز بپیچد و روی جوش ها بگذارید و پس از چند دقیقه موضع را بشویید.

:: دانه های سر سیاه و سفید


گیاهانی چون بومادران، بابونه، رازیانه و گزنه سفید ( از هر کدام یک قاشق غذا خوری) را در آب جوش بریزید، سپس حوله ای به سر ببندید و به مدت ده دقیقه پوست را روی بخار آن نگه دارید. در این هنگام منافذ پوست شما باز شده و شما به آسانی می نوانید با یک پارچه تمیز و یا دستمال کاغذی پوست را در ناحیه دانه های سر سیاه به آرامی بفشارید و دانه ها را بیرون آورید و بعد صورت را با آب سرد بشورید تا منافذ پوست تنگ تر بشود.

:: عسل و دانه های سر سیاه


عسل افزودن به تقویت پوست و شفا بخشی، پاک کننده خوبی است. یک قاشق غذا خوری عسل را به آرامی حرارت دهید و روی قسمت هایی از پوست که دارای دانه های سر سیاه است بگذارید ، پس از ۱۵ دقیقه با یک تکه پنبه و آب نیم گرم پوست خود را تمیز کنید و بعد بشویید اگر لک نیز دارید از جوانه گندم ( دو قاشق) به عسل اضافه کنید و بعد بهمین نحو عمل کنید.

:: روغن ماهی و لکه های قرمز


پوست را تمیز کنید و بعد با مقداری روغن ماهی لایه ای از چربی رویش بکشید. یکی دو ساعت بعد پوست را با آب نیم گرم بشویید.

:: روغن کرچک و لکه های قهوه ای


این نوع لکه ها را لکه های کبدی گویند. کمبود ویتامین C و E و ریبوفلاوین در این نارسایی موثر است. به اعتقاد یکی از کارشناسان برجسته پوست تا زمانی که لکه های قهوه ای روی پوست باقی است باید از روغن کرچک استفاده شود. آب خیار یا برگ شاهی خرد شده یا آب آن در از بین بردن این گونه لکه ها بی اثر نخواهد بود.

.:: راه‌های متعدد شارژ کردن مغز ::.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که مغز شما هم همانند گوشی تلفن همراهتان به شارژ شدن نیاز دارد؟

اکنون راهکار‌هایی را به شما توصیه می‌کنیم تا مغز خود را احیا کنید. مهم‌ترین گام برای بهره‌مندی از مغزی سالم، داشتن خوابی عمیق، آرام و کافی است. این در حالی است که مصرف بادام موجب تقویت مغز و آب سیب نیز با خاصیت مشابه، حافظه را بهبود می‌بخشد.

توجه داشته باشید که استرس، قدرت مغز را تحلیل می‌برد. پس تا جایی که می‌توانید از استرس دوری کنید و به شادی و آرامش روی آورید. انجام تمرین های یوگا و مدیتیشن می‌تواند راهکار مناسبی برای دوری از استرس باشد. از سوی دیگر همانگونه که ورزش‌های متعددی برای بدن وجود دارد، ورزش‌های ذهنی را نیز نباید فراموش کرد.

حل جدول و دیگر بازی‌های ذهنی تا حدود زیادی به تقویت مغز کمک می‌کند. بر خلاف بادام و آب سیب، شکر موجب ضعیف شدن حافظه می‌شود. تا جایی که می توانید مصرف شکر را در رژیم غذایی خود محدود کنید. از سوی دیگر برای داشتن مغزی سالم، شب‌ها غذای سبک بخورید و سعی کنید قوه خلاقیت و تصویرسازی خود را تقویت کنید. همچنین مصرف ویتامین ب کمپلکس هم حافظه را تقویت می‌کند.

.:: میگرن و خطر سکته مغزی در خانم های باردار ! ::.

متخصصان هشدار دادند بروز سردردهای میگرنی در دوران حاملگی می‌تواند خطر سکته مغزی را در پی داشته باشد. بر اساس تحقیق جدیدی که شرح آن در مجله "مدیکال بیریتیش" به چاپ رسیده، میگرن‌ در دوران بارداری می‌تواند سرنخی باشد که نشان می‌دهد مادر با خطر ابتلا به سکته مغزی، بیماری قلبی و لخته شدن خون مواجه است.

گروهی از محققان به سرپرستی دکتر چریل بوشنل، متخصص اعصاب دانشگاه ویک فارست در نورت کارولینای آمریکا در این پژوهش از اطلاعات بدست آمده از 18 میلیون بیمار آمریکایی استفاده کرده‌اند. این بیماران بین سالهای 2000 تا 2003 از بیمارستان مرخص شده بودند.

محققان دریافتند در بین بیماران تحت مطالعه 44 هزار زن باردار به دلیل ابتلا به سردردهای شدید میگرنی در بیمارستان بستری بوده‌اند. در این گروه ارتباط قوی بین بروز سکته مغزی، حمله قلبی، فشار خون با ابتلا به بیماری خطرناک دوران بارداری موسوم به پره اکلامپسی مشاهده شد.

پره اکلامپسی، حالت مسمومیت زایمانی است که ممکن است منجر به تشنج حاملگی شود. این حالت شامل حمله تشنجی و اغما و به ندرت اغمای به تنهایی است که در زنان باردار در مدت کوتاهی بعد از زایمان اتفاق می‌افتد و با فشار خون و پیدایش آلبومین در ادرار همراه است. در این تحقیق تاکید شد زنان بارداری که دچار این قبیل سردردها می‌شوند باید به طور دقیق تر و منظم تر از این حیث تحت نظر پزشک متخصص قرار داشته باشند.

 

ادامه مطلب ...