زلال گویی

مذهبئ.عاطفئ

زلال گویی

مذهبئ.عاطفئ

عوارض استفاده ازموادآرایشی

این روزها آرایش کردن بیش از گذشته میان زنان و دختران جوان رایج شده است. اگر در کشورهای غربی پیرزن های 70 سال به بالا، خود را با انواع ترفندها می خواهند زیبا و جوان نشان دهند، در کشور ما بسیاری از دختران نوجوان 14 سال به بالا، هر روز وقت زیادی از خود را روبروی آینه می گذرانند تا خوشگل شوند، غافل از این که پزشکان متخصص پوست نسبت به عوارض آرایش های غلط هشدار می دهند.

دکتر نسترن فرزان، متخصص پوست و مو در این باره می گوید: کرم پودرها، لاک ناخن، رژ لب، ریمل چشم و سایه ها در رنگ های متنوع از جمله مواد آرایشی هستند که مورد استفاده قرار می گیرند.
وی می افزاید: متاسفانه اغلب خانم ها بدون توجه به ویژگی های پوست خود از این مواد استفاده می کنند. مثلا کسی که پوست خشک دارد، به هیچ وجه نباید از کرم پودرهای خشک استفاده کند، در حالی که دارندگان پوست های چرب می توانند از این پودرها استفاده کنند.

او درباره استفاده از مواد آرایشی چرب کننده توضیح می دهد: بیشتر عوارض مواد آرایشی پوست، به مواد چرب مربوط می شود و در نهایت موجب بروز آکنه روی پوست خواهد شد. به گفته وی، مواد آرایشی چرب، منافذ پوست را می بندند و موجب بروز جوش های سرسیاه روی پوست می شوند. دختران جوان از مصرف مواد آرایشی بپرهیزند. این مواد به پیر شدن زودرس پوست آنها کمک می کند.

دکتر فرزان توصیه می کند، خانم ها پیش از استفاده از مواد آرایشی، آن را روی دست خود امتحان کنند و در صورت نداشتن حساسیت، از آن استفاده کنند. ضمن این که به گفته وی، مدت زمان استفاده از مواد آرایشی بین 6 ماه تا یک سال است. بنابراین باید به تاریخ تولید و مصرف این مواد توجه شود و از خرید مواد آرایشی گرانقیمت خودداری کرد، چون ممکن است در مدت زمان کوتاه مورد استفاده قرار نگیرند.

چند توصیه جدی :

:: اگر بخواهید پوست خود را به انواع مواد آرایشی عادت دهید، باید هر روز 2 ساعت جلوی آینه بایستید و دست کم 50 لایه متفاوت را روی پوست خود قرار دهید. پس از انجام این کار منصرف شوید.

::
از مواد آرایشی مختلف استفاده نکنید و سعی کنید برای استفاده از انواع کرم ها، با پزشک متخصص مشورت کنید.

::
تحت تاثیر تبلیغات مواد آرایشی قرار نگیرید. بسیاری از این تبلیغات دروغین هستند و ممکن است روی پوست شما تاثیر مخرب بگذارند.

::
لوازم آرایش خود را تمیز نگه دارید و پس از هر بار مصرف، برس آن ها را بشویید.

::
از لوازم آرایشی دیگران به هیچ وجه استفاده نکنید.

::
از دستفروش ها که مواد آرایشی و عطرهای تقلبی و تاریخ گذشته می فروشند، خرید نکنید.

::
توجه داشته باشید قسمت بیشتر شیشه عطرهایی که در کشور تولید و پُر می شوند، الکل است. بنابراین از پاشیدن آن روی پوست خود خودداری کنید.

::
دختران جوان از مصرف مواد آرایشی بپرهیزند. این مواد به پیر شدن زودرس پوست آنها کمک می کند.

منبع : روزنامه جام جم

.:: عوامل پیدایش جوش صورت و مداوای آن ::.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

جوش صورت به شکلهای گوناگونی بروز می کند. جوش ساده، عفونی، کورک، دانه های سرسیاه، دانه های سفید و دانه سرخ از اشکال متفاوت جوش هستند. یاد آور می شوم یبوست، کم خونی، ناراحتی های قاعدی و تغذیه نادرست از عوامل مهم بروز جوش زیاد هستند. بنابر این ویتامین های E ، D ، B ، A در درمان جوش تاثیر فراوانی دارند. مهمترین منابع این نوع ویتامین ها نیز سبزی، میوه ها، جگر و سبوس غلات است. همچنین باید گوشزد کنم که نگرانی و هیجان هم ممکن است موجب ایجاد جوش در صورت شود همچنین بی خوابی، کم خوابی و بد خوابی هم از این امر مستثنی نیستند.

:: پیاز و جوش صورت


دو سه عدد پیاز متوسط را پس از پوست کندن خرد کنید و در مقدار کمی آب بپزید، به طوری که پیاز کاملا پخته شود و آب در ته ظرف باقی نماند. پیاز پخته شده را درون یک تکه پارچه نخی نازک تمیز بپیچد و روی جوش ها بگذارید و پس از چند دقیقه موضع را بشویید.

:: دانه های سر سیاه و سفید


گیاهانی چون بومادران، بابونه، رازیانه و گزنه سفید ( از هر کدام یک قاشق غذا خوری) را در آب جوش بریزید، سپس حوله ای به سر ببندید و به مدت ده دقیقه پوست را روی بخار آن نگه دارید. در این هنگام منافذ پوست شما باز شده و شما به آسانی می نوانید با یک پارچه تمیز و یا دستمال کاغذی پوست را در ناحیه دانه های سر سیاه به آرامی بفشارید و دانه ها را بیرون آورید و بعد صورت را با آب سرد بشورید تا منافذ پوست تنگ تر بشود.

:: عسل و دانه های سر سیاه


عسل افزودن به تقویت پوست و شفا بخشی، پاک کننده خوبی است. یک قاشق غذا خوری عسل را به آرامی حرارت دهید و روی قسمت هایی از پوست که دارای دانه های سر سیاه است بگذارید ، پس از ۱۵ دقیقه با یک تکه پنبه و آب نیم گرم پوست خود را تمیز کنید و بعد بشویید اگر لک نیز دارید از جوانه گندم ( دو قاشق) به عسل اضافه کنید و بعد بهمین نحو عمل کنید.

:: روغن ماهی و لکه های قرمز


پوست را تمیز کنید و بعد با مقداری روغن ماهی لایه ای از چربی رویش بکشید. یکی دو ساعت بعد پوست را با آب نیم گرم بشویید.

:: روغن کرچک و لکه های قهوه ای


این نوع لکه ها را لکه های کبدی گویند. کمبود ویتامین C و E و ریبوفلاوین در این نارسایی موثر است. به اعتقاد یکی از کارشناسان برجسته پوست تا زمانی که لکه های قهوه ای روی پوست باقی است باید از روغن کرچک استفاده شود. آب خیار یا برگ شاهی خرد شده یا آب آن در از بین بردن این گونه لکه ها بی اثر نخواهد بود.

.:: راه‌های متعدد شارژ کردن مغز ::.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که مغز شما هم همانند گوشی تلفن همراهتان به شارژ شدن نیاز دارد؟

اکنون راهکار‌هایی را به شما توصیه می‌کنیم تا مغز خود را احیا کنید. مهم‌ترین گام برای بهره‌مندی از مغزی سالم، داشتن خوابی عمیق، آرام و کافی است. این در حالی است که مصرف بادام موجب تقویت مغز و آب سیب نیز با خاصیت مشابه، حافظه را بهبود می‌بخشد.

توجه داشته باشید که استرس، قدرت مغز را تحلیل می‌برد. پس تا جایی که می‌توانید از استرس دوری کنید و به شادی و آرامش روی آورید. انجام تمرین های یوگا و مدیتیشن می‌تواند راهکار مناسبی برای دوری از استرس باشد. از سوی دیگر همانگونه که ورزش‌های متعددی برای بدن وجود دارد، ورزش‌های ذهنی را نیز نباید فراموش کرد.

حل جدول و دیگر بازی‌های ذهنی تا حدود زیادی به تقویت مغز کمک می‌کند. بر خلاف بادام و آب سیب، شکر موجب ضعیف شدن حافظه می‌شود. تا جایی که می توانید مصرف شکر را در رژیم غذایی خود محدود کنید. از سوی دیگر برای داشتن مغزی سالم، شب‌ها غذای سبک بخورید و سعی کنید قوه خلاقیت و تصویرسازی خود را تقویت کنید. همچنین مصرف ویتامین ب کمپلکس هم حافظه را تقویت می‌کند.

.:: میگرن و خطر سکته مغزی در خانم های باردار ! ::.

متخصصان هشدار دادند بروز سردردهای میگرنی در دوران حاملگی می‌تواند خطر سکته مغزی را در پی داشته باشد. بر اساس تحقیق جدیدی که شرح آن در مجله "مدیکال بیریتیش" به چاپ رسیده، میگرن‌ در دوران بارداری می‌تواند سرنخی باشد که نشان می‌دهد مادر با خطر ابتلا به سکته مغزی، بیماری قلبی و لخته شدن خون مواجه است.

گروهی از محققان به سرپرستی دکتر چریل بوشنل، متخصص اعصاب دانشگاه ویک فارست در نورت کارولینای آمریکا در این پژوهش از اطلاعات بدست آمده از 18 میلیون بیمار آمریکایی استفاده کرده‌اند. این بیماران بین سالهای 2000 تا 2003 از بیمارستان مرخص شده بودند.

محققان دریافتند در بین بیماران تحت مطالعه 44 هزار زن باردار به دلیل ابتلا به سردردهای شدید میگرنی در بیمارستان بستری بوده‌اند. در این گروه ارتباط قوی بین بروز سکته مغزی، حمله قلبی، فشار خون با ابتلا به بیماری خطرناک دوران بارداری موسوم به پره اکلامپسی مشاهده شد.

پره اکلامپسی، حالت مسمومیت زایمانی است که ممکن است منجر به تشنج حاملگی شود. این حالت شامل حمله تشنجی و اغما و به ندرت اغمای به تنهایی است که در زنان باردار در مدت کوتاهی بعد از زایمان اتفاق می‌افتد و با فشار خون و پیدایش آلبومین در ادرار همراه است. در این تحقیق تاکید شد زنان بارداری که دچار این قبیل سردردها می‌شوند باید به طور دقیق تر و منظم تر از این حیث تحت نظر پزشک متخصص قرار داشته باشند.

 

بسیارى از مردم ویتامین A را پیام آور بینایی بهتر مى دانند. توجه کنید که سلامت پوست ما نیز مستقیماً به میزان ویتامین A غذاى ما مرتبط است. ویتامین A براى خنثى کردن عناصر مضر پوست نقش آنتى اکسیدان را بازى کرده و از تشکیل چین و چروک در آن جلوگیرى مى کند. به علاوه پیشرفت آن را به تاخیر مى اندازد و پوست ما را جوان نگاه مى دارد. دو سوم ویتامین A مصرفى ما از بتاکاروتن تامین مى شود که تولیدکننده رنگ زرد و نارنجى در میوه ها و سبزی هاست. بدن ما بتاکاروتن را به ویتامین A که براى سلامت پوست الزامى است تبدیل مى کند و به مصرف مى رساند. سیب زمینى، هویج و زردآلو منبع غنى بتاکاروتن است.

ویتامین A نوسازی پوست را افزایش می دهد و از تشکیل چین و چروک در آن جلوگیرى مى کند. ویتامین A محلول در چربى بوده و به راحتى در بافت بدن ما ذخیره مى شود، در حالى که قابلیت ذخیره شدن در هیچ گیاهى را ندارد. مصرف آن بیش از میزان مجاز روزانه تاثیر سمى دارد، بنابراین عاقلانه نیست که قرص ویتامین A را به غذاى خود بیفزایید. به مزه دلپذیر میوه ها و سبزیجاتى که حاوى مقدار زیاد بتاکاروتن هستند و مصرف آنها خطری براى سلامتی پوست ندارد بسنده کنید.

منابع غنی از ویتامین A عبارتند از: جگر، شیر، زرده تخم مرغ، پنیر چدار، ماهی ، سیب زمینی شیرین، هویج، کدو حلوایی، طالبی، زرد آلو، هلو، کلم بروکلی، گریپ فروت ، اسفناج و سایر سبزیجات سبز تیره و برگی شکل.

10 راه ساده براى افزودن بتاکاروتن به سبد غذایى شما به شرح زیر وجود دارد :


1- هویج رنده شده به سس ماکارونی یا لازانیای خود بیفزایید. در مزه غذا تاثیر چندانى ندارد، اما کاروتن آن پوست شما را تغذیه مى کند.

2- برگ تازه اسفناج را به سبزیجات سالاد خود بیفزایید. اسفناج نسبت به سایر سبزیجات گروه خود بتاکاروتن بیشترى دارد.

3- روزانه یک ماده لبنى با طعم میوه مصرف کنید، مثل ماست و میوه تازه. زردآلو، هلو و انبه را به آن بیفزایید تا میزان کاروتن غذاى شما افزایش چشمگیری داشته باشد.

4- برش هاى کوچکى از هندوانه را همراه با نعناع به نوشیدنى خود بیفزایید. تاثیر بسیار مطلوبى بر پوست شما خواهد گذاشت.

5- همیشه برگ کلم تازه داشته باشید و به عنوان پیش غذا آن را میل کنید.

6- به شام خود میوه بیفزایید. کمپوت هلو و زردآلو یا هلو و زردآلو تازه را در دسترس نگه دارید تا به سالاد میوه شبانه خود بیفزایید.

7- میوه هاى گرمسیرى را انتخاب کنید. اگر از میوه هاى عادى خسته شده اید به میوه هاى مناطق حاره مانند انبه روى آورید.

8- گل کلم یا اسفناج تازه را به ماکارونى یا سالاد گوجه فرنگى بیفزایید. موجب شادابى پوست شما خواهد شد.

9- انبه را در سس تند جانشین گوجه فرنگى کنید که نه تنها گیرنده هاى چشایى شما به وجد در مى آیند بلکه میزان زیادى کاروتن نیز به سبد غذایى شما افزوده شده است.

10- آب میوه هاى غنى از کاروتن را بنوشید، مثل آب طالبی و آب هویج.


.::  چای داغ خطر ابتلا به سرطان مری را افزایش می دهد ! ::.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

چای داغی که حرارت آن بیش از 70 درجه سانتیگراد است خطر سرطان مری را افزایش می دهد. تحقیقات پژوهشگران ایرانی نشان می دهد که نوشیدن چای داغی که بخار از آن بلند می شود خطر ابتلا به سرطان مری از نوع (OSCC) را به میزان زیادی افزایش می دهد.

پژوهشگران می گویند این یافته ها ممکن است به درک این که چرا در میان بعضی از جامعه های غیر اروپایی، خطر مبتلا شدن به سرطان مری بیشتر است، کمک کند. افزودن مقدار کمی شیر به چای، کاری که بیشتر غربی ها می کنند، موجب کاهش داغی چای و در نتیجه از بین رفتن این خطر می شود. مری لوله ای است که غذا را از گلو به معده می رساند. هر سال بیش از 500 هزار نفر در سراسر جهان در اثر ابتلا به سرطان مری جان خود را از دست می دهند.

در کشورهای اروپایی و آمریکا، الکل و سیگار عوامل اصلی ابتلا به سرطان مری است. استان گلستان در شمال ایران دارای یکی از بیشترین نرخ مبتلایان به این بیماری است. در حالی که مصرف سیگار و نوشابه های الکلی در این استان پائین است، نوشیدن چای عادت معمول تمام ساکنان استان گلستان است. در این استان، زنان نیز به همان تعداد مردان به سرطان مری مبتلا می شوند.

البته سرعت نوشیدن چای نیز مهم است. نوشیدن یک فنجان چای در ظرف مدتی کمتر از دو دقیقه پس از ریختن آن، خطر سرطان مری را در مقایسه با چایی که 4 تا 5 دقیقه پس از ریختن نوشیده می شود، 5 برابر افزایش می دهد. ولی ارتباطی بین مقدار چای مصرفی و خطر سرطان مری دیده نشده است.

اولیور چایلدز، سخنگوی مطالعات سرطان در بریتانیا، می گوید: "نوشیدن چای بخشی از بسیاری فرهنگ هاست. این تحقیقات مسلما نشان نمی دهد که صرف نوشیدن چای بد است بلکه این تحقیقات فراهم آوردنده شواهد بیشتری در این باره است که خوردن و نوشیدن غذاها و نوشابه های داغ به طور منظم، می تواند خطر ابتلا به سرطان مری را افزایش دهد."

اولیور چایلدز می افزاید : "در شمال ایران مردم به صورت عادت روزانه، چای بسیار داغ می نوشند. ما بریتانیایی ها هم عادت به نوشیدن چای داریم ولی معمولا آنرا با افزودن کمی شیر سرد می نوشیم که در نتیجه چای آن قدر داغ نیست که خطر سرطان مری را افزایش دهد."

.:: با تغذیه صحیح خواب راحتی خواهید داشت ::.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

برای مبارزه با بی‌خوابی از طریق تغذیه، باید بدانیم که چه تغذیه ای مناسبی داشته باشیم و یا به عبارتی دیگر چه موادی را شب هنگام نباید مصرف کنیم و بطور کلی چه مواد خوراکی و یا نوشیدنی را قبل از خواب نباید بخوریم :

کافئین : شما باید قبل از خواب از خوردن و نوشیدن مواد کافئین دار خودداری نمایید، موادی مانند قهوه، چای و شکلات و … زیرا کافئین یک ماده شیمیایی طبیعی است که باعث فعال شدن سیستمهای عصبی میشود، به این معنی که باعث تحریک بیش از حد سیستم عصبی و ذهن می گردد. برای افرادی که نسبت به کافئین حساسیت دارند، هیجان بوجود آمده در آنها باعث آشفتگی و اندکی بیماری می‌شود. اگر شما قبل از رفتن به رختخواب از نوشیدنیهای کافئین دار استفاده نمایید، تغییرات بوجود آمده باعث بیخوابی می شود. البته منظور از قبل از خواب برای افراد حساس به کافئین، ۸ ساعت قبل از به رختخواب رفتن است. پس بهتر این است که حداقل ۸ ساعت قبل از به رختخواب رفتن از خوردن مواد کافئین دار خودداری نمایید.

غذای مفصل :
خوردن غذای مفصل برای شام و یا خوردن چیزی قبل از به رختخواب رفتن، ممکن است احساس خواب آلودگی در شما ایجاد کند ولی مطمئناً نمی توانید به راحتی بخوابید. وقتی دراز می کشید و سعی می کنید بخوابید عمل هضم غذا به کندی صورت می گیرد و این باعث ناراحتی در شما می شود و نمی توانید به راحتی بخوابید. برای این منظور به شما این پیشنهاد را می دهیم که حداقل سه ساعت قبل از خواب شام میل کنید و سعی نمایید غذایی که برای شام مصرف می کنید بیشتر از ۶۰۰ کالری نداشته‌ باشد.

مایعات :
از خوردن مایعات ۹۰ دقیقه قبل از خواب خودداری کنید. این بهترین پیشنهاد برای کسانی است که نیمه‌های شب مجبور به بیدار شدن و رفتن به دشستشویی هستند. زیرا همان طور که می دانیم بدن زمان زیادی برای جذب و دفع مایعات صرف می کند. اگر برای خوردن قرص مجبور به نوشیدن مایعات هستید، سعی نمایید که به مقدار کمی مایعات بنوشید و اگر حتماً باید قرص را با یک لیوان پر آب بنوشید، در صورتی که می توانید قرص را زودتر از زمان خواب بخورید.

.:: مراقبت از کودکان را جدی بگیرید ! ::.

تصاویر زیر مسلما دلخراش و ناخوشایند است ولی هشداری است برای جدی گرفتن مراقبت از کودکان برای در دسترس قرار دادن ابزارهای برنده و نوک تیز در مواقع بازی و شیطنت های کودکانه که گاهی موجب اینگونه اتفاقات ناخواسته و خطرناک میگردد ...

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org
گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


.:: انگور بخورید، هرگز پیر نشوید!!! ::.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

گفتنی است که این میوه در مورد حفظ سلامتی قلب زنان بهتر از مردان عمل می کند و به همین دلیل مصرف آن به طور ویژه برای بانوان محترم توصیه می‌شود.

با نزدیک شدن به فصل تابستان، انگور روی پیشخوان میوه‌فروشی‌ها اضافه شده تا جمع میوه‌های تابستانی حسابی جمع شود. البته اعضای خانواده انگور هم بسیار مفید هستند. برای مثال برگ مو برای دلمه‌های خوشمزه استفاده می‌شود و هسته انگور برای تولید روغنی به کار می‌رود که اخیراً بسیار معروف شده است. اما دانه‌های سبز یا قرمز انگور خاصیت‌های جادویی دارند و در درمان بسیاری از بیماری‌ها تاثیرگذارند.

به گفته پزشکان، انگور سربازی است که به جنگ بیماری های قلبی می‌رود و ضمن افزایش انعطاف و سلامت ماهیچه‌های قلب، به کاهش کلسترول و فشار خون کمک می‌کند. گفتنی است که این میوه در مورد حفظ سلامتی قلب زنان بهتر از مردان عمل می کند و به همین دلیل مصرف آن به طور ویژه برای زنان توصیه می‌شود.

انگور از آن دسته میوه‌هایی است که مقادیر قابل توجهی آنتی‌اکسیدانت در خود گنجانده و یک ضد سرطان قوی به شمار می‌آید. گفتنی است دانشمندان اخیرا به این نتیجه رسیده‌اند که انگور از ابتلا به آلزایمر جلوگیری می‌کند. علاوه بر این یک خبر خوش دیگر هم برای طرفداران انگور وجود دارد و آن خاصیت ضد پیری این میوه است که پس از تحقیقات متعدد به اثبات رسیده است. انگور از پیر شدن سلول‌ها جلوگیری می‌کند. توجه داشته باشید که آب انگور هم به اندازه خود آن و حتی بیشتر از آن برای سلامتی بدن مفید است و پزشکان علاوه بر نوشیدن آب انگور، خوردن میوه آن راهم تاکید می‌کنند.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد